Klachtenregeling

Heb je een klacht? Blijf er niet mee rondlopen!

Samen gaan we kijken wat we er aan kunnen doen. Op deze pagina vindt je meer voorlichting omtrent de regelingen bij klachten. Wilt u hier graag meer over weten?

 

Bespreek je klacht met mij

Het is belangrijk dat jij je goed voelt bij jouw verloskundige(n). Want zwanger zijn is al spannend genoeg. Daarom doe ik er alles aan om jou en je kindje goed te begeleiden. Zit jij/jullie met vragen? Met twijfels? Ben je ergens ontevreden over? Vertel het mij dan. Het liefst zo snel mogelijk, maar óók als je er al een tijdje mee rondloopt. Dan praten we er samen over en proberen we er snel iets aan te doen. Misschien kunnen we een misverstand uit de weg ruimen. Of je geruststellen. Of op een manier gaan werken waar jij je prettiger bij voelt. We maken graag een aparte afspraak met je. Dan hebben we rustig de tijd om te praten. Als je het lastig vindt om het gesprek te voeren, kan je iemand die je vertrouwt meenemen naar dit gesprek.

Schakel een klachtenfunctionaris in.

Wil je meer weten over jou rechten of wil je advies? Of wil je jouw klacht eerst met iemand anders bespreken? Of vindt je het prettig als iemand je helpt bij het indienen van een klacht? Neem dan  contact op met de klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionarissen zijn onpartijdig. Zij bespreken met jou waarover je ontevreden bent en wat je zou willen bereiken met je klacht. Zij adviseren jou wat je kan doen. Ze helpen je ook om het gesprek met ons aan te gaan als je dat moeilijk vindt. Of om een brief te schrijven over de klacht. De klachtenfunctionaris kan jou en ons helpen om samen een oplossing te zoeken. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

Neem contact op met een klachtenfunctionaris via www.klachtverloskunde.nl

Wij proberen, eventueel samen met de klachtenfunctionaris, jouw klacht binnen zes weken af te handelen. Binnen deze periode ontvangt je van ons bericht wat we hebben gedaan met jouw klacht.

Als je er met ons en de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet uit komt, kan je jouw klacht voorleggen aan de Geschilleninstantie Verloskunde. Deze onafhankelijke instantie onderzoekt en beoordeelt of je klacht gegrond is. Zij doet hierover een bindende uitspraak. Kijk voor meer informatie op www.geschilleninstantieverloskunde.nl